Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Print-out

 

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Identiteit van de verkoper

Artikel 2 – Toepasselijkheid en voorwaarden

Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling

Artikel 4 – Herroepingsrecht

Artikel 5 – Prijs Artikel 6 – Betaling

Artikel 7 – Conformiteit en garantie

Artikel 8 – Levering en uitvoering

Artikel 9 – Duur

Artikel 10 – Overmacht

Artikel 11 – Intellectuele eigendom

Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen

Artikel 1       Identiteit van de verkoper

 Wij zijn:

Print-out
Mutualiteitsstraat 16.

2830                                                                                                                                Willebroek

E-mailadres: [email protected]
Telefoonnummer: 0469 12 95 85
Ondernemingsnummer: BE0780753196
Bankrekeningnummer: BE67 7340 5465 7687


Artikel 2       Toepasselijkheid en voorwaarden

 

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant.
    Bepaalde voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten (iedere natuurlijke persoon
    die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of
    diensten verwerft   of   gebruikt).   Dit   wordt   dan   duidelijk  vermeld.
  2. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we
    je bestelling weigeren.
  3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent,
    moet een ouder of wettelijke voogd je bestelling plaatsen. Als we merken dat een minderjarige
    een bestelling  heeft  geplaatst,  kunnen  we  deze  bestelling  alsnog  weigeren.
  4. Je kan onze algemene voorwaarden steeds terugvinden op onze website. Het plaatsen van een
    bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene
    verkoopsvoorwaarden. Je kan deze steeds terugvinden op onze website. We vragen je echter nog
    een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt  gelezen  en
    goedgekeurd  wanneer  je  een  bestelling plaatst.
    Als je online bestelt bezorgen we je bovendien
    samen met de bestellingsbevestiging (of ten laatstebij de levering) een kopie van deze algemene voorwaarden
    in een formaat dat je kan opslaan of   afdrukken. We raden   je   aan   om   dit   altijd   te   doen.
  5. Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van
    toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene
    voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument
    altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.


Artikel 3       Ons aanbod en jouw bestelling

 

  1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde
    voorwaarden, dan   vermelden   we   dit   uitdrukkelijk   in   dat   aanbod.
  2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het
    bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een
    goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een
    waarheidsgetrouwe weergave  van  de  aangeboden  goederen  en/of  diensten.
    Vergissen is echter menselijk. Als we ons dus overduidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht
    om alsnog te leveren.
  3. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien vul je je
    contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van
    levering: In een afhaalpunt, thuis of op kantoor, in een pakjesautomaat. Bij de laatste stap
    krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je
    betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “AFREKENEN”. Als je deze
    stappen hebt doorlopen, is je bestelling definitief.
  4. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling
    bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van
    de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling
    aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of
    niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de
    geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

 

Artikel 4       Herroepingsrecht

 

  1. Als je als consument goederen of diensten bij ons koopt, heb je 14 dagen lang het recht om te
    beslissen dat je de goederen of diensten niet wil houden. Deze termijn van 14 dagen gaat in vanaf
    de levering (voor de aankoop van goederen), dan wel vanaf het sluiten van de overeenkomst (voor
    de aankoop van diensten). Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een
    schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de verzendkosten
    hiervoor betaal je zelf).
  2. Je moet de goederen naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat
    je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen
    komen voor jouw rekening. We zullen aangeven wat de kostprijs hiervan is (of een raming
    maken, als dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend). Als de goederen
    onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden, zullen wij deze bij jou komen afhalen en
    zullen je hiervoor geen kosten worden aangerekend.
  3. Je kan de goederen retourneren via de post, een koerier of deze zelf naar ons terugbezorgen.
  4. We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we je bestelling hebben
    teruggekregen of nadat je hebt aangegeven dat je de overeenkomst wilt herroepen, al naar gelang
    welk tijdstip eerst valt.
    De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze
    hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering.
    De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf hebt betaald tenzij
    de consument uitdrukkelijk  instemt met een ander betaalmiddel.
  5. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de
    bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in
    die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te
    behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld
    gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle
    geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking,
    en rekening houdende met onze instructies.
    Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en
    het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering
    toepassen bij de terugbetaling.
  6. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier
    invullen en dit opsturen naar Rupelweg 14, 2850 Boom, België of naar [email protected]. Wij
    zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.

    MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

    (*)Doorhalen wat niet van toepassing is

    - Aan Print-out, Mutuliteitsstraat 16 2830 Willebroek, [email protected]

    - Ik/Wij (*) deel/delen (*) je hierbij mede dat ik/wij(*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

    - Besteld op (*)/ Ontvangen op (*):............................................................
    - Naam/Namen consument(en):............................................................
    - Adres consument(en):............................................................
    - Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op paier wordt ingediend)

    -Datum:............................................................

Artikel 6       Betaling

  1. Wij kunnen    enkel    betaling     via    de    betaalmodules     op    onze    website     aanvaarden.
  2. We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, American Express, Bancontact, overschrijving,
    Apple pay, IDEAL betalingen, KBC payment button, Belfius pay button, Klarna: pay now, Paypal.
  3. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen,
    maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden
    versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met
    SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan
    het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.

Artikel 7       Conformiteit en garantie

 

  1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale
    verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het
    product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten zoals
    deze bestaan op het ogenblik van je bestelling.
  2. Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht
    op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na de levering
    van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt, je dit kosteloos door ons kan laten
    herstellen of  vervangen.
    Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel
    wanneer de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een
    redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding
    van de verkoopsovereenkomst te eisen.
    Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de garantieperiode (2 jaar na de levering)
    wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen.

Artikel 8       Levering en uitvoering

 

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.
  2. Als de artikelen in stock zijn is de leveringstermijn in principe 2 à 5 werkdagen. Wanneer een
    artikel niet in stock is, zal de leveringstermijn eerder 10 à 20 werkdagen zijn. Wij informeren
    je over de leveringstermijn in de bestellingsbevestiging.
  3. Leveringen gebeuren enkel tijdens werkdagen tenzij anders vermeld.
  4. Alle leveringen worden door Bpost verwerkt. Via de leveringsvoorkeuren of de
    My bpost App kan de klant zelf aangeven wat de postbode met het pakje moet doen. Dat kan
    helemaal gratis en tot 5 minuten voor de levering. Verzendkosten van een pakje zijn in de prijs
    van de producten verwerkt tenzij anders vermeld op onze website.
  5. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene
    leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook
    deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden.
    Wij  betalen  je  dan  binnen  30  dagen  na  de  ontbinding terug.
    Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag
    je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos
    ontbinden.  Wij  betalen  je  dan  binnen  30  dagen  na  de  ontbinding  terug.
  6. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om
    goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen
    terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden (zie artikel 4), ben
    jij verantwoordelijk voor het transport.
  7. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden
    met bijgevoegd foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen.
    Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens
    het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de
    leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld
    (zichtbare gebreken).
  8. We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-
    levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde
    van de  artikelen  waarvan  je  aantoont  dat  je  ze  niet  hebt  ontvangen.

 

Artikel 9       Duur

 

  1. Heb je met ons een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten (en dus zonder een vaste
    einddatum), dan kan je deze op elk moment opzeggen. Bij de opzeg moet je wel de opzegregels
    respecteren. Dit betekent dat je ons per e-mail moet laten weten dat je de overeenkomst wilt
    opzeggen (naar [email protected]) en dat er een opzegtermijn van één maand geldt.
  2. Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, loopt voor maximaal twee jaar.
  3. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van diensten, en is er afgesproken dat
    deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze
    overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze
    steeds kan  opzeggen,  rekening  houdend  met  de  opzegregels-  en termijn.
  1. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van goederen, en is er afgesproken dat
    deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze
    overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze
    steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.

 

Artikel 10     Overmacht

 

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In
    dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt,
    ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij
    geen schadevergoeding verschuldigd aan jou.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze
    verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen,
    brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of
    verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar
    zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde
    derden, …

 

Artikel 11     Intellectuele eigendom

 

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn
    beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers
    of andere rechthebbenden liggen.
  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele
    eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s
    namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze
    voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

 

Artikel 12     Klachtenregeling en geschillen

 

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou
    hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via het telefoonnummer 0469 12 95 85 of
    via email op [email protected]. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is
    uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch
    een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden
    in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en
    Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.
    Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.
  3. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je
    kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is
    bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te
    ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een
    gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link:
    http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
  4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online
    Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
  5. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 12.1),
    dan kan je terecht bij Safeshops. Als je klacht wordt aanvaard door SafeShops zal ze op neutrale
    wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het
    klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ worden
    ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Safeshops meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandelen.

 

 

#print-out

Kijk op onze Instagram en zie onze nieuwste creaties.