Algemene Voorwaarden Print-out
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Identiteit van de verkoper
Artikel 2 – Toepasselijkheid en voorwaarden
Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling
Artikel 4 – Herroepingsrecht
Artikel 5 – Prijs Artikel 6 – Betaling
Artikel 7 – Conformiteit en garantie
Artikel 8 – Levering en uitvoering
Artikel 9 – Duur
Artikel 10 – Overmacht
Artikel 11 – Intellectuele eigendom
Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen
Artikel 1 Identiteit van de verkoper
Wij zijn:
Print-out
Mutualiteitsstraat 16.
2830 Willebroek
E-mailadres: [email protected]
Telefoonnummer: 0469 12 95 85
Ondernemingsnummer: BE0780753196
Bankrekeningnummer: BE67 7340 5465 7687
Artikel 2 Toepasselijkheid en voorwaarden
- Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant.
Bepaalde voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten (iedere natuurlijke persoon
die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of
diensten verwerft of gebruikt). Dit wordt dan duidelijk vermeld. - Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we
je bestelling weigeren. - Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent,
moet een ouder of wettelijke voogd je bestelling plaatsen. Als we merken dat een minderjarige
een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze bestelling alsnog weigeren. - Je kan onze algemene voorwaarden steeds terugvinden op onze website. Het plaatsen van een
bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene
verkoopsvoorwaarden. Je kan deze steeds terugvinden op onze website. We vragen je echter nog
een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en
goedgekeurd wanneer je een bestelling plaatst. Als je online bestelt bezorgen we je bovendien
samen met de bestellingsbevestiging (of ten laatstebij de levering) een kopie van deze algemene voorwaarden
in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je aan om dit altijd te doen. - Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van
toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene
voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument
altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.
Artikel 3 Ons aanbod en jouw bestelling
- Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde
voorwaarden, dan vermelden we dit uitdrukkelijk in dat aanbod. - We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het
bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een
goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten.
Vergissen is echter menselijk. Als we ons dus overduidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht
om alsnog te leveren. - Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien vul je je
contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van
levering: In een afhaalpunt, thuis of op kantoor, in een pakjesautomaat. Bij de laatste stap
krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je
betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “AFREKENEN”. Als je deze
stappen hebt doorlopen, is je bestelling definitief. - Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling
bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van
de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling
aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of
niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de
geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Artikel 4 Herroepingsrecht
- Als je als consument goederen of diensten bij ons koopt, heb je 14 dagen lang het recht om te
beslissen dat je de goederen of diensten niet wil houden. Deze termijn van 14 dagen gaat in vanaf
de levering (voor de aankoop van goederen), dan wel vanaf het sluiten van de overeenkomst (voor
de aankoop van diensten). Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een
schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de verzendkosten
hiervoor betaal je zelf). - Je moet de goederen naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat
je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen
komen voor jouw rekening. We zullen aangeven wat de kostprijs hiervan is (of een raming
maken, als dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend). Als de goederen
onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden, zullen wij deze bij jou komen afhalen en
zullen je hiervoor geen kosten worden aangerekend. - Je kan de goederen retourneren via de post, een koerier of deze zelf naar ons terugbezorgen.
- We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we je bestelling hebben
teruggekregen of nadat je hebt aangegeven dat je de overeenkomst wilt herroepen, al naar gelang
welk tijdstip eerst valt.
De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze
hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering.
De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf hebt betaald tenzij
de consument uitdrukkelijk instemt met een ander betaalmiddel. - Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de
bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in
die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te
behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld
gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle
geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking,
en rekening houdende met onze instructies.
Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en
het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering
toepassen bij de terugbetaling. - Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier
invullen en dit opsturen naar Rupelweg 14, 2850 Boom, België of naar [email protected]. Wij
zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
Artikel 6 Betaling
- Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.
- We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, American Express, Bancontact, overschrijving,
Apple pay, IDEAL betalingen, KBC payment button, Belfius pay button, Klarna: pay now, Paypal. - Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen,
maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden
versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met
SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan
het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
Artikel 7 Conformiteit en garantie
- Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale
verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het
product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten zoals
deze bestaan op het ogenblik van je bestelling. - Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht
op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na de levering
van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt, je dit kosteloos door ons kan laten
herstellen of vervangen.
Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel
wanneer de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een
redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding
van de verkoopsovereenkomst te eisen.
Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de garantieperiode (2 jaar na de levering)
wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen.
Artikel 8 Levering en uitvoering
- Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.
- Als de artikelen in stock zijn is de leveringstermijn in principe 2 à 5 werkdagen. Wanneer een
artikel niet in stock is, zal de leveringstermijn eerder 10 à 20 werkdagen zijn. Wij informeren
je over de leveringstermijn in de bestellingsbevestiging. - Leveringen gebeuren enkel tijdens werkdagen tenzij anders vermeld.
- Alle leveringen worden door Bpost verwerkt. Via de leveringsvoorkeuren of de
My bpost App kan de klant zelf aangeven wat de postbode met het pakje moet doen. Dat kan
helemaal gratis en tot 5 minuten voor de levering. Verzendkosten van een pakje zijn in de prijs
van de producten verwerkt tenzij anders vermeld op onze website. - Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene
leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook
deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden.
Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.
Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag
je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos
ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug. - Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om
goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen
terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden (zie artikel 4), ben
jij verantwoordelijk voor het transport. - Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden
met bijgevoegd foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen.
Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens
het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de
leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld
(zichtbare gebreken). - We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-
levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde
van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.
Artikel 9 Duur
- Heb je met ons een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten (en dus zonder een vaste
einddatum), dan kan je deze op elk moment opzeggen. Bij de opzeg moet je wel de opzegregels
respecteren. Dit betekent dat je ons per e-mail moet laten weten dat je de overeenkomst wilt
opzeggen (naar [email protected]) en dat er een opzegtermijn van één maand geldt. - Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, loopt voor maximaal twee jaar.
- Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van diensten, en is er afgesproken dat
deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze
overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze
steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.
- Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van goederen, en is er afgesproken dat
deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze
overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze
steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.
Artikel 10 Overmacht
- In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In
dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt,
ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij
geen schadevergoeding verschuldigd aan jou. - Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze
verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen,
brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of
verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar
zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde
derden, …
Artikel 11 Intellectuele eigendom
- Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn
beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers
of andere rechthebbenden liggen. - Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele
eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s
namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze
voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Artikel 12 Klachtenregeling en geschillen
- We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou
hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via het telefoonnummer 0469 12 95 85 of
via email op [email protected]. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen. - Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is
uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch
een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden
in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en
Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.
Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. - Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je
kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is
bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te
ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een
gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link:
http://www.consumentenombudsdienst.be//nl - Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online
Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr - Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 12.1),
dan kan je terecht bij Safeshops. Als je klacht wordt aanvaard door SafeShops zal ze op neutrale
wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het
klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ worden
ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Safeshops meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandelen.